och jag dansade när jag var tolv och jag var högt över varje golv

Min kurator frågade när kände du dig bra på något senast?, jag tänkte och tänkte lite till och svarade sedan jag vet inte riktigt. För det här med att känna att jag är bra på något, det har jag tappat bort någonstans på vägen, märkte inte ens när det hände. Jag brukar istället tänka att jag är lite för fel, tyst, konstig eller ful och så vidare. Skrev därför en liten lista på sådant jag är bra på, högt och lågt. Inte för att skryta, bara för att påminna mig själv.

Laga frasiga pannkakor. Hångla.  Baka. Fixa ett mysigt hem. Kändisskvaller. Lyssna. Vara romantisk. Ge komplimanger. Vara rolig. Ord. Säga förlåt. Förlåta. Älska. Fantisera. Slå in fina paket. Spara hemligheter. Vara moster till världens finaste, roligaste, knasigaste små personer, som är mitt ljus i allt det mörka (jag älskar att bli väckt av att de kittlar mig under fötterna när jag sover över, jag älskar att få prata om rymden och himlen med dem).

nine

cuties

Vad är ni bra på?

14 Comments

  1. du är så fruktansvärt bra på att skriva! och i framtiden anställer jag dig som inredningsarkitekt.

    jag är bra på att lyfta tunga saker, stalka människor på internet och hitta allt om dem, och så är jag ganska bra på att laga risotto.

  2. Åh, det där är så viktigt att fokusera på. Inte på Mia Törnblom sätta upp lappar i lägenheten och säga tre snälla saker till sig själv varje dag-sätt, men att inte förringa allt man gör som är bra. Och acceptera det man känner att man inte är så bra på. för det verkar ju dom som tycker om en göra och dom gillar man ju och litar på när det gäller allt annat så dom kanske har en poäng där också. Försöker jag tänka iallafall.

    Och jag är bra på att laga mat, att ta det lugnt och att tycka om folk.

  3. Vilken bra ide! Och som ovanstående skriver, du är jättebra på att skriva och att inreda, din lägenhet är så himla himla fin!
    Jag är bra på att memorera filmrepliker, kyssas, bygga lego och att blanda white russians (även fast det sista inte händer alls ofta nuförtiden!)
    ta hand om dig fina du!

  4. Som vanligt fint och ärligt naket skrivet!
    Jag funderar också en del på vad är jag egentligen bra på . Jag är himla mycket bättre på att tänka på vad jag är dålig på som att ringa vänner/familj bara för att, få tummen ur och göra allt det där viktiga som behöver göras, på att planera och handla inför middagen..

    Men så försöker jag nu tänka på vad jag är bra på.
    Jag är bra på att hålla i ordning hemma (undan plockat, behöver inte alltid vara dammat) Jag är bra på att lyssna. Jag är bra på att ta hand om min hund och skämma bort henne på ett bra sätt. Jag är grym på mitt jobb! Jag kan ofta svara på de frågor nån ställer mig, mao kan jag lite om mycket. Jag är bra på att baka när jag väl får för mig det..

    Tack för att du fick mig att tänka på det istället på vad jag är dålig på!
    Kram!

  5. Det har redan hunnit skrivas, men jag skriver det också så du kan lägga till det på listan: du är så ruskigt bra på att skriva!
    Jag kan inte heller minnas när jag kände mig bra på något, så jag borde nog också skriva en sådan lista.

  6. Som flera andra redan har sagt, så är du bra på att skriva och lägga ut härliga, färgglada, fantastiska bilder från ditt hem på instagram, som gör att man blir lite gladare av bara farten!

    Igår fick jag höra av en nära vän att jag måste inse hur bra jag är, att jag måste tro mer på mig själv. Det är inte första gången jag fått höra det och ja, jag vet att det är så. Men det är svårt, ibland!

    Saker jag är bra på: Överraska, köra bil, plocka svamp, läsa, slå in paket, göra spontana 3-rättersmiddagar. Och fast det tar emot i jantehjärnan så tänker jag faktiskt säga skriva. För att jag älskar det. Och för att jag faktiskt fått cred för det. Även om jag inte alltid tror på det själv.

    Kärlek till dig!

Kommentera

